Ezért Tartuffe ez az ország...

Balfasz Magyarok

Balfasz Magyarok

Az ostobaság győzelme az ésszerűség fölött

2014. október 04. - Legvidámabb Balfasz

korf02.jpgPavlov kutyája néhány jelzés után már magától nyáladzott. A magyarok évek óta tanulják a kétsávos körforgalmat, de a java része még mindig képtelen elsajátítani a helyes használatát. Mi hát a megoldás? Igazodjunk az ostobákhoz!

A körforgalom a forgalomszervezés egyik legkiválóbb találmánya, ezzel talán senki sem vitatkozik. Van azonban egy kockázat, amikor kényelmetlenné válik. Ez az az eset, amikor nem egyenlő mértékben terhelt utak találkoznak, és az egyik átmenő forgalom dominánssá válik, és a körforgalomba folyamatosan bejutók előnyt élvezve kiszorítják a más szakaszokból való becsatlakozás lehetőségét. Ráadásul ez napszaktól is függhet. Ilyen helyzetekre hozták létre a kétsávos körforgalmakat, néhol a kisívű elkanyarodást külön biztosító szökőutakkal is segítve a gyors továbbhaladást. Sajnos a kétsávos körforgalom a magyarok legtöbbje számára olyan tünemény, amiről le lehetne forgatni a negyedik típusú találkozásokat. Képtelenek vagyunk megtanulni a használatát.

Az eklatáns példája a Megyeri híd budai oldalán található, ahol a hídon kívül Szentendre felől, Óbuda felől, valamint egy átoldali bevásárlóközpont felől érkeznek (és távoznak) autók. A kisívű kanyarokra vannak szökőutak, valamint van egy nagy felüljáró is kifejezetten a Szentendréről Óbudára tartóknak, tehát még ez alól is mentesül a körforgalom. Mégis, mindennek ellenére brutális torlódás tud kialakulni a Szentendre felől a hídra igyekvőknél, valamint a bevásárlóközpontról a hídra vagy Szentendrére igyekvők soraiban.

Az ok borzasztó egyszerű: csak minden századik autós használja rendeltetésszerűen a körforgalmat és húzódik a kör közepe felé levő belső sávba. Behúzódni azért célszerű egyébként, hogy ha mondjuk Szentendréről a hídra igyekszem, akkor ne gátoljam a külső körön azokat, akik a bevásárlóközpontból csatlakoznának a körforgalomba. Belül lehet menni akár 30-40-nel is, kintről be tud jönni valaki, és megkezdeni a felgyorsulást, besorolást, mi pedig kényelmesen ki tudunk sorolni egy egészséges lendületből egy autóval később.

De nem, a magyaroknak ez magas. Bejön a körforgalomba a csávó a hídról, „lepacsizik” a külső sávban a Szentendre felől várakozókkal, majd „lepacsizik” a bevásárlóközpont felől várakozókkal is, végül kihajt Óbuda felé. Végig a külső sávon. Ha mögötte valaki betér a belső sávba, és gyorsabban halad a kisebb íven, az szemétgeci. Aki próbál elé bejönni Szentendréről vagy az Auchanból, az szemétgeci. Ő az okos, neki jogai vannak, a körforgalomban haladó az előnyt élvez.

korf03.jpgEgy időben reggelente, majd délutánonként is, rendőröket raktak a körforgalomba. Naívan azt lehetett gondolni, hogy rend lesz, esetleg kiszedik a külső íven körhintázós idiótákat. Mivel azonban a rendőrök a támaszkodáson kívül lófaszt sem csináltak, az lett csupán az eredmény, hogy mindenki roppantul beszarva, tízzel tötyörögte végig a körforgalmat, a szokásosnál is nagyobb dugót okozva. Mert az is egy speciális tulajdonsága a magyarnak, hogy ha rendőrt lát, akkor a benne felhalmozódó emlékek korábbi szabálytalanságokról egy görcsös lelkiismeretfurdalást okoz, elgyengítve a jobblábát. Így fordulhat elő, hogy 65-tel megy végig az M0, csak azért, mert feljött egy elfogó Octavia rendőr még Csömörnél a leállóba.

Aztán felröppent tavasszal, hogy lámpás lesz. A körforgalom. Ott. Lámpás. Kábé mintha egy görkoripályán színházi mamuszt osztanának a biztonság végett. Hogy a terv hogy áll, azt nem lehet tudni, talán letettek róla, talán nem, mindenesetre a napokban újabb változás történt. Gyakorlatilag történelmet írtak, Óbuda határában immár közlekedési skanzenként fog üzemelni a körforgalom: egysávossá tették. Tehát a belső ív le lett vonalkázva. Ha szabályos vagy, megbüntetnek. A félnótások győztek. A népakarat előtt meghajolt a fejlődés, a Hungarikum bizottság soron kívül bírálja majd el a fotókkal alátámasztott beadványt: kétsávos körforgalom magyar módra, ahol az okosok büntetésre számíthatnak.

Van rendőr a hídon, Dunakeszin, Szentendréről kifele jövet, Óbudán, a Pók utcánál. Mindegyiknél van kamera, trafi, gyorskocsi. Tarthattak volna egy erősebb hetet, amikor a rendszeresen a körforgalmon átkelők agyába beleverték volna a szabályokat – figyelmeztetéssel, vagy akár büntetéssel – megérte volna pénzben és fegyelemben is. Nem, ehelyett inkább visszacsinálták. Aztán majd meglátjuk.

Érthető egyébként ez valahol. Nem vagyunk alkalmasak arra, hogy saját kényelmünket egy pillanatra is alárendeljük közösségi érdekeknek. Az élet minden területén ezt látjuk, a körforgalomban a viselkedés ennek csupán egyik megtestesülése. De van még ezer jel. Például amíg egy magyar nő szingli, addig kurvaanyázza a hangos családokat a bisztróban cézársalátázás közben. Amint kismama lesz, anyaoroszlánként küzd jogaiért, hogy összespenótozhassa a hetesbusz üléseit vagy a nőiruhaosztályon a babakocsimagasságból elérhető ruhák szegélyét. Ha lakásfelújítasz, akkor neked jár a lift 0-24-ben, a mentő helyére a konténer, és mindenki fogja be a pofáját, kibírja azt a két hetet, „ezzel az ő lakásuk értéke is emelkedik”. Ha más újítja fel a lakását, akkor rohadjon meg, mit képzel hajnali féltízkor kopácsolni a folyosón, és egész nap ez a cementszag, nem bírod kipihenni magad és macska is jaj belelép valamibe! Egészséges ember inkább nem jár már lakógyűlésre, rendezvényekre, emberek közé, mert mindenhol csak azt lehet látni, hogy emberek jottányit nem képesek feladni a saját kényelmükből, előjogaikból, egy percre nem képesek belehelyezkedni a másik percepciójába, tolakszanak, levillognak, pofádba röhögnek, eléd sündörögnek, a tiltótábla hiányára hivatkoznak, ügyeskednek és erre bíztatnak téged és másokat is. Egy szaros kürtőskalácsért való sorbanállásból képesek a magyarok ketrecharcot kihozni a budai bél- és sárfesztiválon. Képtelenek vagyunk elfogadni azt a tényt, hogy közösen többre lehet menni. Sokan azt gondolják, hogy a szociális erőszak, az teljesen természetes módja az érdekérvényesítésnek, hiszen „Darwin óta tudjuk”. Na igen, de Darwin majmokra gondolt, mi pedig… vagy hát fene tudja.

Ha téged is lever a víz polgártársaidtól, akkor rajongj minket!

A bejegyzés trackback címe:

https://balfaszmagyarok.blog.hu/api/trackback/id/tr506758707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2014.10.05. 23:36:43

Szoktam sajnálni azokat, akik Szentendre felől állnak sorba a körforgalomhoz, én igen ritkán (csak az áruházak valamelyikébe menet) állok be a sorba, de ha sokan vannak, akkor is inkább teszek egy kört Békásmegyeren (bár a Hadrianus utcai lámpánál a megfordulást jól megakadályozták).

Szerintem a Colbert-híd nyugati végénél a körforgalom TIPIKUSAN az a hely, ahol a körforgalom nem tud hatékonyan működni: van két nagy forgalmú, egymást keresztező ág (híd - békás és sztendre - híd), ezek közül az az ág, amelyik "korábban" csatlakozik be a körforgalomba, MINDIG elsőbbséget élvez, tehát a másik ág MINDIG torlódik.

A kétsávos körforgalom használatához egyébként nagyon nagy figyelem szükséges: a jobbra soroláskor nézni kell, nem jön-e ott egy autó, és ha jön (nekem pedig már TÉNYLEG ki kell sorolnom), akkor gáz lesz, mert vagy megállok és ezzel leblokkolom az egész forgalmat, vagy koccanunk, és ezzel leblokkolom az egész forgalmat, vagy teszek még egy kört nagyobb szerencsében reménykedve, ami meg annyira nincs benne az átlag autós kezében, hogy el is szédül közben.

deadlist 2014.10.05. 23:40:47

Egysávos vagy kétsávos tökmindegy, mert túl közel vannak egymáshoz a be és kijáratok. Azaz ha valaki a hídról megy Óbuda felé, mindegy, hogy melyik sávban, az ugyanúgy feltartja a Szentendre felől érkezőt aki csak a híd felé mehet. Ha pedig a hídról érkező mellé a külső sávba begyorsít a szentendrei akkor egy időben érkeznek az óbudai kijárathoz. Ott kinek van elsőbbsége? Aki jobbról jön? Vagy aki index nélkül kivág a belső sávból? Fékezések, megtorpanások, koccanások és a sorok nem dinamikusan fogynak, hanem araszolnak a körforgalomig. Ez a körforgalom az átadás másnapján már szar volt, az egyik nagy forgalmú utat kéne alul/felüljáróval átkötni (Szentendreit a híd felé) és onnan kezdve nem lenne állandóan dugó.

Mészáros Laci 2014.10.05. 23:46:50

egyébként ha érdekel a közlekedésszervezés, rendkívül tanulságos szimulációt találsz itt:

mac.softpedia.com/get/Math-Scientific/Microsimulation-of-road-traffic.shtml

java applet (az eredetit a microsim.de veboldalon közvetlenül is meg lehetett nézni, de most épp nem üzemel, azt írja, karbantartás miatt).

Május 40. 2014.10.06. 04:59:01

Az egy szar körforgalom. Én sem megyek be a belső sávba, mert mire a hídi kihajtóhoz érek, mellém ér valaki és tennem kell még egy kört.

ebella 2014.10.06. 05:21:07

Ez éppolyan, mint mikor a Hungáriát megcsinálták és a két szélső sávot nagy virágládákkal lezárták.. Akkor minek milliárdokért megépíteni?

cso zsi 2014.10.06. 06:34:24

Anno a 7-es út, M6 csonka, és 6-os út találkozásánál volt egy "nagysikerű" körforgalom Érdnél. Ugyanez volt az eredmény, tanulhattak volna belőle.
A 6-os úton közlekedő távbusz egy idő után felment a pályára, hogy előnyhöz jusson, és ne kelljen tíz perceket várni a ringlispílre. Ez hétköznap működött. Hétvégén viszont a 7-es útról egy végtelen tömeg áramlott, és az M6 forgalma is várt a feljutásra.

A szegedi spirális (és jelzőlámpás), és a győri lámpás körforgó működik. (A román kamionok ettől még egyenesen mennek át a sávokat jelző ledsorokon.)
Érden a Tesconál régen a kétsávosban ugyanez a műsor volt, mára spirális lett az is.

Ide körforgalmat tenni baromság volt, mintha soha nem akarnák folytatni az M0-ást.
A Kacsóh-Hungária mintájú felüljárórendszer kellett volna ide is, ott halad a forgalom minden elkészült irányban.

cso zsi 2014.10.06. 06:41:20

@Mészáros Laci: Régen néztem ezt az oldalt (vagy hasonlót), azóta számomra többször kiderült, hogy olyan alkothatta, aki még sosem látott forgalmat, csak íróasztal mögött találgat.
Többnyire hiányzik a szembejövő forgalom (egyenes úton sávlezárás, stb...), ami tetézi a problémákat.

Labasmaz 2014.10.06. 07:56:42

Hátizé.

Én sem mertem itt soha bemenni a belsőbe, mert ha nem a legelső következő kijárat volt a cél, tutti, hogy valaki közben mellém mászik és nem tudok kisorolni ott, ahol szeretnék.

Mondjuk az is egy érdekes elképzelés, hogy két sáv jön Szentendre felől, és kettő is megy kifelé Békás felé. Elvileg ez teljesen egyértelmű, mindenki ott megy ki, ahol bejött. Csak éppen ez a Kresz szerint nagyon nem így van: a belső sávból tilos kikanyarodni! Arról nem is beszélve, hogy jön valaki Szentendre felől a belsőben, kanyarodik ki Békásnak a belsőből a kihajtó belsőjébe - és telibe veri az Auchan felől bejövőt a külső sávban, aki Szentendre felé azsrente körbemenni. Akkor most ki is volt a hunyó?

Szóval szerintem jobb ez így.

A lámpákról meg annyit, hogy Anglia teli körforgalmakkal (mondjuk ott tudják is használni őket), és bizony, a nagyforgalmú csomópontoknál ott vannak a lámpák, és nagyon jól meg is oldják azt a helyzetet, hogy az egyik nagyforgalmú irány bezúdulva a körforgalomba folyamatosan blokkolja a többi irányt. Éppen csak annyira tartják fel a forgalmat, hogy a másik irány is meg tudjuon indulni. És igen, nem csak a felhajtókon van lámpa, de a körforgalomban haladókat is megállítják, ha szükséges.

Labasmaz 2014.10.06. 07:57:50

Bocsi, "azsrente" = "szeretne".

Mészáros Laci 2014.10.06. 08:01:54

@cso zsi:

Ez azért irodalmi túlzás (mármint hogy az illető még sosem látott forgalmat), érdemes talán egy rövid pillantást vetni a készítő nevére és pozíciójára.

A felrótt hiányosságok valósak, de van alternatív magyarázatuk is: szabadidejében, ingyen ennyi fért bele. Vannak fontos dolgok, amit ezzel is szemléltetni lehet, például egy egyszerű csomóponton kényelmesen átmegy óránként 2000 autó, de ha túlterhelem, és óránként 2500 autó érkezik, akkor a csomópont "bedugul" és már csak óránként 500 autó tud áthaladni rajta. Az átlag budapesti ezt nem hiszi el, amíg nem látja.

Mészáros Laci 2014.10.06. 08:05:04

@deadlist:

A lámpa egyelőre tényleg megoldás lesz, csak azt nehéz felmérni, miért kellenek ÉVEK a feismeréshez.

Új felhasználónév 2014.10.06. 08:15:29

Lehet, hogy sokan balfasz magyarok vagyunk, de nem jó a példa a saját hülyeségeinkre, mert itt már a tervezést elrontották:

utugyilapok.hu/cikkek/uj-tipusu-turbo-korforgalmak-alkalmazasanak-hazai-tapasztalatai/

6. ábra.

cenzuratroll bosszanto 2014.10.06. 08:22:28

Jó ez így. A birkák irányításra vágynak, megkapták itt is. Előtte kellett volna gondolkodni, nem utólag picsogni.

tisztapista 2014.10.06. 08:25:00

Múltkor jártam arra, és örültem, hogy már nem két sávos a körforgalom.
Senki nem húzódott be, aki meg igen, azt kívülről akarták leelőzni azon a 30 méteren(!) ami a körforgalom két szembelévő kijárata között van. A Megyeri híd felől általában 50 alatt senki nem ment be a körforgalomba, ezért Szentendre felől mindig állt a sor. Most is áll, de legalább a körforgalom belseje nem baleseti góc.

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 08:36:45

Alapvetően 3 fajta 2 sávos körforgalom létezik:

1. A valójában 1 sávos, de elválasztott "szökősávval" a következő úton kihajtók számára. Ezt általában az emberek 99%-a érti és használja. Ahol 2*1 sávos utak vannak, ott ideális.

2. A vezetett sávos körforgalom, ez 2*2 sávos utak találkozásánál (illetve ahol legalább a "főút" 2*2-es), a külső sávban jobbra és egyenesen, a belső sávban egyenesen és balra lehet továbbhaladni, amit a vonalvezetés és a táblázás is egyértelműen jelez. Úgy 80-90%-a az embereknek érti és használja.

3. 2*2 sávos körforgalom jelölések nélkül. Az emberek jó ha fele értené, hogyan kellene használni, de mivel a másik fele nem, ezért majdnem mindenki kizárólag a külső sávot használja, hiszen ha bemegy, akkor a többiek nagy eséllyel nem engedik ki. Persze lehet mondani, hogy hülyék az emberek, mert azok is, de az biztos, hogy ez a fajta körforgalom nem megoldás semmire.

Pl. Veszprémben a Tuskónál a 3-as típusú volt, amit az 1-es típusúra alakítottak át, mert senki nem használta a belső sávot. A siófoki Tuskó környékén meg van vagy 3 kettes típusú, és be is vált.

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 08:39:35

Egy dolgot mondjuk nem tanultak meg a kettes típusnál sem az emberek. Amikor mondjuk egyenesen megy tovább a külső sávban, akkor a körforgalom elhagyásakor nem indexel kifelé, gondolván, előtte a körforgalomban záróvonal van, tehát eleve nem maradhatna bent. Ez helytelen, mert ettől még aki épp be akar menni a körforgalomba, nem biztos, hogy kockáztatni fog, hogy a bent haladó valóban kimegy, és nem sért záróvonalat, szóval nem árt itt is indexelni kifelé, nem kerül az semmibe.

hekhekhekhekkinen 2014.10.06. 08:39:55

Tegnap délelőtt, 51-es úton az új körforgalomban történt Taksonynál.
Nyugdíjas új Swiftben elér a körforgalomhoz.
(Mint a végén kiderült, egyenes akart továbbmenni az 51-esen.)
Tehát elér a körforgalomhoz, látja hogy jobbra autók vannak, a bal oldal tiszta.
Úgyhogy fogja és elindul balra.

Ez a magyar valóság.

Girhes Joe 2014.10.06. 08:44:22

A kétsávos körforgalmak kapcsán teli pofával birkázóknak csak egyetlen szó: HOLTTÉR!!! Nem veszitek észre, hogy a belsőből kisorolásnál pont a legrosszabbul belátható jobb hátsó holtteret kellene figyelni, miközben csak 1-2 másodperc van a műveletre? Ez így extrém balesetveszélyes, akkor már inkább a dugó. (Csaxólok, normál esetben a holtterek problémájára az a megoldás, hogy többször is oda kell nézni, hogy kiderüljön, nem bújt-e ott el valaki. Na pont ez az, amire körforgalomban nincs idő.)

Amúgy a Clark Ádám tér is jó példa arra, hogy a körforgalom nem mindig jó ötlet, sőt. Ott mindig, minden irányból dugó van, mert a környék tele van turistával, és a zebrák annyira közel vannak a kitorkolásokhoz, hogy egyetlen gyalogos is elég az egész csomópont beállításához. Na ott még egy sima lámpás kereszteződés is hatékonyabban működne.

2014.10.06. 08:46:15

Minden reggel itt megyek. Minden reggel az M0 irányából Budapest felé, minden reggel úgy ahogy egy kétsávost kell használni. Egyből belülre és a 2. sávba ki. Kb. én voltam az egyetlen aki ezt képes volt megtenni. Mindezt egy kis 62 LE-s autóval, és soha sem törtek össze. Nem ezt kellett volna csinálni, hanem szépen felfesteni az irányokat a sok csökkent képességűnek. És 1-2 hétig rendőrt állítani oda. Aztán megláttam ezt a megoldást és a fejemet fogtam. Ez olyan ténylegesen magyaros, amikor a bugyutákhoz alakítják a szabályokat, hátha azt képesek betartani. Kérdésem azokhoz akik csinálták: rövidebb lett a sor? Bár ha kevesebb szerencsétlen töri meg egymást, akkor már jó.
És még egy kérdésem lenne: aki ezt az egész kereszteződést kitalálta ezzel a körforgalommal, az egyáltalán elgondolkodott valamin??? Felmért bármit is? Forgalmat, haladási irányokat vagy bármit mondjuk? Most jól alszik?

nyelv-ész 2014.10.06. 08:49:32

A cikkíró utánanézhetett volna a konkrét problémának, mielőtt harsányan minősít.

Mivel a magyar autósok fele abban a TÉVHITBEN él, hogy kétsávos körforgalom belső sávjából direktben kihajthat, és a külső sávban lévőkhöz képest elsőbbséget élvez, így ez a körforgalom egy baleseti gócpont évek óta.

Az áteresztőképességét nem ronja az, hogy most egy sávosra lett átalakítva, mert előtte az északról jövőknek amúgy is két sáv szűkül egy sávra, így a szűk keresztmetszet már a körforgalom előtt van.

Girhes Joe 2014.10.06. 09:06:00

@nyelv-ész:

Mint jeleztem az előbb, ha nem él ebben a tévhitben, akkor se jobb a helyzet, mert a balra kanyarodó ív miatt a jobb hátsó holtterembe kerül az a kocsi, amelyiknek a kihajtásnál elsőbbséget kéne adnom. Tehát hiába tudom, ha nem látom...

2014.10.06. 09:17:09

@nyelv-ész: Lehet, hogy ebben él, de kb. 1% ment a belső sávban a gyakorlatban.

De az alap gond, hogy ilyen forgalmat egy körforgalom nem tud átereszteni magán.

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 09:24:11

@Girhes Joe:
Arról nem is beszélve, hogy öngerjesztő a folyamat, hiszen minél kevesebben használják a belsőt, annál nehezebb kijönni a belsőből.

nyelv-ész 2014.10.06. 09:50:53

@C16SE: Lehet, hogy 1%, de az mind pont akkor reggel, amikor én is arra megyek :-)
Nem volt nap, hogy ne lett volna legalább egy kamikaze, aki a belső sávból index nélkül tűzött volna kifele a kihajtóra, ledudálva a külső sávban szabályosan haladót.

Valóban elhibázott tervezésre utal, hogy a reggeli és délutáni csúcsban ekkora dugók alakulnak ki észak felől. A korrekt megoldás az lenne, ha a folyamatos haladást lehetővé tevő, legalább egy sáv keresztezés nélkül menne a hídra.

Gera 2014.10.06. 11:00:16

Ennek az emberi hülyeséghez semmi köze, a kétsávos körforgalom ekkora átmérőben sima ostobaság. _Pár méterre_ vannak egymástól a be-kijáratok, bakker. Az volt a hülye, aki kitalálta, hogy a hídról Budapest felé menő folyamatos autósort bármivel keresztezni kellene. Totál esélytelen Szentendre felől a híd felé menni.

Persze a belső sáv felszámolása a helyzeten nyilván semmit nem fog javítani,csak a balesetveszélyt csökkenti.

Én egyébként mindig bementem a belsőbe, de elmondanám, hogy ez a bevásárlóközpont felől jövőkön semmit nem segít, mert az orruk előtt kell kimenni Budapest felé a belsőből is, aki Szentendre felől jön, az meg nem mer elindulni akkor se, ha a belsőben jössz, mert van az a barom, aki indexelés nélkül továbbmegy egyenesen a bevásárlóközpont felé, szintén az orra előtt ugye, mert ott a kijárat.

eßemfaßom meg áll 2014.10.06. 11:20:57

még hogy a 2sávot használni a megtanulhatatlan.... már az mission impossible sokaknak, hogy a körforgalom nem stopptáblás kereszteződés, nem kell megvárni a behajtással amig teljesen ki nem ürül. Amerre járok az autósok fele szépen megáll és megvárja amig nem jön senki, azt, hogy behajtson a már körforgalomban közeledő elé az elképzelhetetlen.

dr. mesterséges színezék 2014.10.06. 11:30:57

Rossz (és tipikus) példaként én is emlegettem már a hídfelhajtó körforgalmát, de én is azokkal értek egyet - amellett, hogy imádom a körforgalmakat -, akik szerint felesleges rongyrázás ekkora sugarú gyűrűn a két sáv. Sportkedvelésből be szoktam sorolni a belső sávba, de ez felfogható rutinvezetői szlalomnak is, mert még a 3/4 körös bennmaradás is nevetségesen rövid útszakaszt jelent.

De van egy nagyobb probléma is (ez az igazán tipikus, és ezért említettem már párszor): ugyan egy ideje nem fordultam meg arra, ezért nem tudom, most mi a helyzet, de jellemzően aki nem tudja születési alapjogon, hogy az a körforgalom kétsávos, annak nincs miből kitalálnia, mert a felfestések után 1 hónappal már világosban, száraz időben se látszik ott sávhatároló vonal, éjszakai ill. esős időről meg jobb nem beszélni. Nyilván nem ez az ok a külső sávban maradásra, hanem a körforgalom okozta (általam fel nem fogott) rettegés, de tkp. a KRESZ sem mond mást párhuzamos forgalom sávhatárainak híján, mint hogy tarts jobbra. Kivételesen nincs kuruckodás.

randomuser1 2014.10.06. 11:37:08

szal, gyüvök a csáknorriszról, harmincas tábla, hatvannal beesek a körforgóba, kettes, padlógáz, index be- belső, és rögtön index ki, kora kihajtója elött kormány jobbra hirtelen mozdulat, unatkozó jardok vigyorognak, szélső sávban dudaszó, kormány balra, köv körforgó elött nem árt visszatenni egyenesbe.
amúgy ilyen kis körforgalomba hóttfelesleges a belső sáv.

Legvidámabb Balfasz 2014.10.06. 12:23:51

@nyelv-ész: Jól értem, egy tévhitnek kellett volna utánanéznem? :)
Naponta többször járok arra, még sosem koccantam senkivel, mindig bementem belülre, ha valaki láthatóan elém ért volna, akkor lassítottam, ha éppen bejött, és még nem vette fel az ütemet, akkor gyorsítottam, meg tudtam oldani. De sok-sok kreténnel találkozni nap mint nap, akinek komoly kihívás ez a szituáció, és sok olyannal is, aki offenzív vezetésként értékelte a belsősávba húzódást és a gyorsítást is.

bnyuszi 2014.10.06. 13:07:03

Sajnálni tudlak titeket a problémátok miatt! Sőt ez nem is fog megoldódni az M0 továbbépítése után sem, ugyanis az M0-t kb a pataknál vezetik át a 11-es felett. Itt a 3893-as hozzászólásban találtok erről tervet: www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1018071&page=195
Ahogy nézem, ott a helyzet csak romlani fog, ugyanis a 10-es felől az M0-on érkező forgalom is abban a körforgalomban tud majd csak a 11-esre menni.

Prolee2 2014.10.07. 21:57:18

Azt kellene tarkón lőni aki az alap ötletet kitalálta, hogy az m0-ás vége egy körforgalomban végződjön! Ügyes!

xtlight 2014.10.07. 22:15:03

Az ilyen körforgalom egyetlen módon működőképes. Mindig két sáv megy ki a kihajtón, és a külső sávból kötelező kimenni az első lehetséges alkalommal. Tehát ha egynél többet mész, akkor kötelezően bemész a belsőbe, ha csak egyet, bemehetsz, de kint is maradhatsz, mindenképp ki tudsz menni.. A belsőben lehet körbe-körbe menni, ameddig jólesik.

$raczger · http://php-script.hu 2014.10.08. 06:40:15

Hivatalosan ez mindig is egysávos körforgalom volt (illetékes ember mondta), gondolom az egyértelműsítés végett került oda a felfestés.

Ha egyszer felhívtad volna az illetékeseket, például, hogy egyértelműsítsék már, hogy kétsávos a körforgalom, akkor valószínűleg helyreigazítottak volna téged, hogy ez egy sima, egysávos körforgalom évek óta.

Mialatt megírtad ezt a bejegyzést, az összes illetékes szervet fel tudtad hívni és megtudhattad volna az összes infót a körforgalommal kapcsolatban.

Legvidámabb Balfasz 2014.10.08. 08:52:40

@$raczger: Azt hiszem te életedben nem hívtál illetékest, azért ajánlgatod ilyen bátran ezt. Egy közterületen elhagyott roncsautó kapcsán egyszer mindösszesen 12 telefont kellett bonyolítanom. Máskor egy nem működő jelzőlámpa kapcsán dobáltak három illetékes szerv között. Nem vagyok (már) oknyomozó riporter, hogy megfejtsem mások gondját-baját. Egyébként meg kifejezetten kétsávos körforgalom benyomását keltette az a tény, hogy 7 méter széles.

$raczger · http://php-script.hu 2014.10.08. 09:00:31

@Legvidámabb Balfasz: Igen, sajnos valóban megtévesztő volt a szélessége miatt.

Hívtam már fel ilyesféle hivatalt, illetékest, elég vegyes azért ez a része is, valahol olyan nehéz kiszedni az infót, mintha államtitkokról kérdeznél, máshol pedig olyanok, mintha csak a te hívásodat várnák egész nap és készséggel válaszolnak. Azért legalább valahol megpróbáltál érdeklődni, vagy a rossz tapasztalat inkább csak legyintettél egyet?

Ismerősöm például közútkezelőnek mindig keményen odaszól (volt már vagy 5 alkalommal is), ha egy kátyú vagy süllyedés miatt egy hétig kint van az út közepén a tábla, utána másnapra mindig kész.

imittto 2014.10.08. 09:02:41

Pedig ennyi lenne: https://onedrive.live.com/redir?resid=1168B2D275A8DF7D!890&authkey=!AEy4ShsMJcBdMQs&v=3&ithint=photo%2cjpg

Legvidámabb Balfasz 2014.10.08. 09:13:28

@$raczger: Bevallom, az meg sem fordult a fejemben, hogy felhívjak valakit, hogy tényleg kétsávos volt-e eddig a körforgalom. Ahogy nézem, a kommentelők sem vitatták eddig, legfeljebb kiálltak mellette vagy ellene. Viszont számtalanszor mentem el rendőr előtt "belül", ő végignézte, és nem szólt. Ami persze fakadhat abból, hogy ő maga sem érezte jogosnak, hogy emiatt számonkérjen engem, avagy lusta volt, vagy jószándékú.

Legvidámabb Balfasz 2014.10.08. 09:14:07

@imittto: Na, ugyehogyugye lenne megoldás. :)

a katona fehérben 2014.10.08. 10:54:55

@Girhes Joe: Ha mindenki szabályosan használja, akkor abban a holttérben nem lehet senki, mivel a külső sávba csak a kívánt kijárat előtt szabad kiváltani. Pont ez az alapelve az egésznek.

zoli_ 2014.10.08. 12:41:01

Bécsben van olyan körforgalom, hogy ki van táblázva: Ha a belsőbe mész, akkor x strasséra visz, ha a középsőbe y strasse, ha a szélsőbe akkor Z str. Elsőre összevisszának tűnik, de nem az :-)

zoli_ 2014.10.08. 12:53:46

@a katona fehérben: Ezt a marhaságot honnan vetted?
Párhuzamos közlekedésre alkalmas útnak számít a körforgalom, ha kétsávos. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint egy kétsávos útra.

Nevetnem 2014.10.08. 15:24:44

Hát, igen, magam is láttam (meglepve): a balfaszok legyőzték a két sávot (amit egy ideje már szándékosan nem festettek fel szaggatottal...
Pedig jó volt, az értetlen istenbarmai ellenére is: hídról haladva, vagy araszolva végre odaértem a széléig, ott egy erős start belülre, és mire az egyébként 99%-ban értetlen külsős lezárhatta volna, már ki is soroltam , majd el is hagytam a körforgót.
Mostantól az idióták, akiket eddig belül ki lehetett kerülni - mert nem csak a körforgalmat, de a jobb oldali pedál használatát sem értik - szabályosan csak kivárni lehet.

Néha nem is értem, minek gépjármű, ha egy "k..va" biciklis, aki mondjuk 20-25 átlagra képes, a balfaszok miatti araszolásban kilométerenként legalább 500 métert ver önerővel a gépesítettekre.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2014.10.08. 19:13:01

Nemcsak igazad van, kedves szerző, de még jól is írsz!

MintaMókus 2014.10.08. 20:03:36

az ilyen típusú körforgalom nem erre való. Itt a két sáv csak arra jó, hogy valamelyik kihajtónál feltorlódnak az autók (mert nem tudnak valamiért kihajtani), akkor te tovább mehess a következő kijárathoz. Tényleg nem szerencsés bemenni csak azért, mert te amúgy a második kijáraton mennél ki, mert nem fognak kiengedni.
Mo-n a körforgalommal sokkal nagyobb gond van és ez nem más, mint az elsőbbség kezelése. Mindenkinek csak az marad meg a fejében, hogy a körforgalomban haladónak elsőbbsége van a behajtani vágyóval szemben. Ezért sokan megállnak és nem mernek behajtani, mert jajj, ott van egy autó, jajj, az még nincs bent, de gyorsan jön, és hasonlók. Megoldás: szépen be kell csorogni. Ugyanis ha én becsorogtam, akkor már én is bent vagyok. tehát ha a tolakodó balfasz balról nekem jön, akkor bukta, mert már nem volt elsőbbsége. Ezt kellene inkább tudatosítani.

Legvidámabb Balfasz 2014.10.08. 20:32:19

@erminavet: Egy Tevantól ezt elismerésnek veszem! :)

cso zsi 2014.10.09. 00:20:38

@Legvidámabb Balfasz: Most már én sem tudnám biztosra a kétsávosságot, mert rég jártam arra. Akkoriban viszont a Szentendrei útra (Békás felé) két sáv futott ki, egy a belsőből, egy a külsőből. Felfestve is így volt.

Bummer 2014.10.09. 08:38:24

1. Sose volt elég széles a körforgalom a 2 sávhoz.
2. A 2 sávos körforgalom alapból akkor jó, ha van, aki egyből kimegy és van, aki tovább megy. Itt MINDENKI legalább a 2. kijáratig továbbhajt, ezért az 1->3 irányú kocsi mindig akadályozza a 2->4 irányú kihajtását.
3. A körforgalom azért nem működik normálisan (itt se), mert kis hazánkban az elsőbbségadást úgy ismerik, hogy akinek elsőbbsége van, annak tilos a fékre lépni. Akkor működne hatékonyan ez a körforgalom, ha szépen mindenki behajtana, amikor odaér és nem várná, mig végigdöngetnek 60-nal a már bent lévők, aki bent van, az pedig szépen beenged legalább 1 autót a besorolók közül.

Trollmann 2014.10.09. 11:52:29

Néhány alkalommal volt szerencsém a szóban forgó "körforgalomhoz", lévén Óbudáról Dunakeszire és vissza ingáztam személyautóval és motorkerékpárral. Visszafelé (értsd, a Megyeri hídról Óbuda felé) sajnos igen gyakran megtapasztaltam, hogy nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés, nem egyszer a puszta szerencsén és a sokéves motoros "deffenzív" vezetési gyakorlatomon múlt, hogy nem történt baleset. A cikk írójához és a vele egyetértőkhöz csak annyi a mondanivalóm: ez sohasem volt klasszikus értelemben vett kétsávos körforgalom, azokat Ausztriában szépen meg lehet találni és ismerni, nem ilyen szerencsétlenül vannak kivitelezve és felfestve, ahogyan ez volt korábban, szóval aki itt szabályosan akart haladni, az azt kockáztatta, hogy ledarálja egy rutintalanabb vezetővel megáldott teherautó vagy terepjáró. Inkább legyen ez a felfestés, így mindenkinek egységesen értelmezhető, inkább érjek haza később két perccel, mint összetörjem magam vagy esetleg másokat.

NoemiEf 2014.10.09. 12:57:01

én Írországban tanultam meg vezetni, ott mindenhol körforgalom van lámpa helyett és normálisan lehetett közlekedni a több sávban... De itt én sem mertem a belső sávban menni, mert megöltek volna / nem engedtek volna ki sosem... Szóval hiába tudod, hogyan kell szabályosan közlekedni, a többiek miatt nem biztonságos.

sanyix 2014.10.09. 16:19:39

a 2 sávos körforgalom egyszerűen faszság, mert egyrészt minek menjen be a belső sávba, ha 10 másodpercen belül kikanyarodik, jobban beállítva a forgalmat mintha kintmaradt volna. Másrészt ha bemegy a belső sávba az veszélyes is, mivel egyszerre kell előre és hátra figyelni, ráadásul ha nem engednek be lehet körözgetni még párat...
Esetleg ilyen kilométeres sugarú körforgalmaknál lehetne értelme...

Matteo79 2014.10.09. 21:29:58

1. Angliában rengetegett vezettem, remekül használhatók a többsávos körforgalmak.
2. Minden nap az ominózus körfogalmat használom 3/4 kört futva és a múlt heti felfestésig a TÖBBI autós közlekedését segítve a körforgalomba behajtva balra index - belső sáv - majd miután elhagytam az én kijáratom előttit, jobbra index külső sáv pár méteren majd ki.
Azt kell belátni, hogy MÁSOKNAK segítesz ha így cselekszel, mert - és itt jön az egyik lényeg - jóval előbb meg lehet kezdeni a körforgalom külső sávjába való behajtást ha belül jön valaki és nem kívül.
Másrészt ha 3/4 kört mész (azaz itt 3. kijáraton mész ki) akkor megfelelő ütemben vezetve nem lehetne melletted a külső sávban senki. Hogyan is kerülnek mégis oda? Úgy, hogy ha befele indexelve a belső sávban mész, a segítségednek köszönhetően be tud jönni valaki a külsőbe és a hülye barma rádgyorsít, nehogy már mit képzelsz hülye vagy hova indexelsz stb. érvrendszerrel.
3. A körforgalom mostani állapotában Szentendre felöl kétszer olyan hosszú a sor, mint korábban. Hurrá...
4. A belső behajtó sávot régen megszüntették, kár volt azért is...
5. Aki szerint nem volt jó a két sávos, mert veszélyes stb, annak egyrészt igaza van, másrészt adja vissza a jogosítványát :-p

Matteo79 2014.10.09. 21:35:57

Clar Ádám tér dettó. Ott meg azért is van dugó, mert rengetegen egysávosként tekintenek a körforgalomra, miközben párhuzamos közlekedésre alkalmas. Így kb az út kellős közepén bénáznak vagy kihajtás előtt nem sorolnak ki a padka mellé, így ha gyalogosok mennek át a zebrán gyönyörűen belóg a seggük és belülről sem lehet elmenni... stb.

Azt gondolom, hogy ma itthon, kb az autósok 5%-a tudja, hogy hogyan kellene mindenkinek autóznia a körforgalomban, a többi 95% pedig akadályt képez. Közel fordított aránynál rengeteget gyorsulhatna a közlekedésünk.

De mit mondjak, beszélgettem egy autós oktatóval szélesebb baráti körben. Ő pl úgy tanítja a megszűnő sávból a továbbhaladóba való besorolást, hogy "minél előbb be kell
sorolni" Miközben több tíz métert haladhatna még és amikor valóban megszűnik akkor kellene bemennie. (mert például húsz autóval mögötte nem áll be egy kereszteződés stb)

sanyix 2014.10.09. 21:45:16

@Matteo79: ha nem kerül melléd senki akkor megint csak ugyanott vagy mintha nem mentél volna a belső sávba, és megint csak az derül ki hogy az égvilágon semmi értelme nincs az egésznek. Lehet használni, csak semmit sem érsz vele, két fölösleges manőver :)
Ezért nem használják itthon sem.

Legvidámabb Balfasz 2014.10.09. 23:51:41

@Matteo79: Köszönöm, örülök, hogy nem voltam egyedül a belső ív rendszeres használatában.

Reszelő Aladár 2014.10.11. 11:41:22

Ugye a KRESZ oktatásakor az elején elmondják, hogy mi is az a bizalmi elv: "fel kell tételezni, hogy a többiek is betarták a szabályokat"
Namost sok kommentből az derül ki, hogy azért nem tartják be, mert félnek tőle hogy más sem. Még az is lehet, hogy ők vannak többen.
Amúgy hiszek abban, hogy a szabályoknak kell az emberekhez alkalmazkodni, és nem fordítva: ha valami a gyakorlatban nem működik, akkor azt nem kell eröltetni.

A körforgalom átmérőjét meghatározza a felüljáró alatti hely, amit esetünkben kellően szűkre szabtak. Külön szerencsétlen dolog, hogy igazából ez egy ideiglenes lehajtó, mivel az út folytatódni fog, a gond csak az, hogy az M0 2008 óta nem haladt egy métert sem.

Az alap probléma, hogy a Szentendre=>M0 és M0=>belváros keresztezi egymást, ez kicsit drágábban meg lehet volna oldani felül- vagy alujárókka. De mint leírtam, ez egy ideiglenes megoldás. És így valóban rossz.

Fábiánné Katika (törölt) 2014.10.11. 23:38:05

mi az a körforgalom?

weine11 2014.10.12. 11:41:13

Ez egy nagyon jól dokumentált leírása annak, amikor a szabályok értünk vannak és nem mi a szabályokért.
Kivételesen ritka esemény, örülni kell neki, bár ez semmiféle tendenciát nem jelent sajnos.
Hogy ez a posztolónak nem jön be, az már csak a tipikus szegényhülye, túlcivilizált állapotát mutatja.
Elhiszed a reklámokat is, ugye?

masTTertape 2014.10.12. 22:25:11

Én a végével értek egyet, de nagyon. Köszönöm, hogy leírtad!

Zoltán Demeter 2014.10.13. 23:08:36

2 éve teszem meg a Dunakeszi - Buda utat, minden reggel (ezidáig) a belső sávot használva, ésszerűen balesetmentesen.. Ha valaki megtanult vezetni és együttműködően akar viselkedni, akkor nincs gond. Ellenkező esetben jön a káosz. Pl. harc a Szentendrei útra való besorolásért. Valamennyien személyes sértésnek veszik a bal indexem könyörgő villogását, s inkább fékcsikorgatva gyorsítanak, nehogy elvegyek egy kicsi részt a 10 méter aszfaltcsíkjából. Ha sikerült bejutnod és nem ölnek meg, akkor köszönd meg ember! Különben kapsz egy utánfutót és egy reflektort a bal visszapillantódba. Majd hangosítok a Balázsékon 2 egységet és figyelem a M0-s felé vezető legális utat végleg feladott, dupla záróvonalon megforduló autósokat, hogy mikre képesek azért a 15 perc előnyért.. és ez csak az a fél óra, amit minden reggel megteszek.
Ódákat tudnék mesélni az autópályák életéről.. Miskolcig 25x megelőző, majd azt követően azonnal lelassító, a "százzal megelőzöm még azt a másfél km-re lévő kamiont is" balfaszokról. Az éjjel-nappal Budapesten szocializálódott hétvégi sofőrök arroganciájáról. Aktív motorosként meghát.. csak egy a millióból. Ha már Szentendrei út. Reggeli szokásos dugó a békási kereszteződésig. Haladok normálisan a kocsisorok között, de nicsak, autós ember áll a két sáv mértani közepén. 1. kb. 100-ból 3 a kíváncsi típus, tudni akarja mi történik jóval előtte, kik mennek át a zebrán.. jó nő, a szomszéd Feri 4-gyel előtte halad rohadjon meg stb.. 2. fingja nincs hol megy (általában nők) 3. 100-ból 5 a vadász, várja a megfelelő pillanatot, hogy lecsaphasson a váratlanul másfél szeresére felgyorsuló sávra. A nagy többség pedig látva érkezésem jófej és félrehúzódik. Tehát van fény az alagút végén. Szép estét!

ui.: kösz a "cikket" Legvidámabb Balfasz :) minden pillanatát élveztem és mélységesen egyetértek vele!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.15. 09:28:08

A kétsávosban én is néha bezavarodok, de csak mert nagyon ritkán találkozok olyannal. És azért azt is sikerül általában megoldani normálisan... A simát se tudják használni amúgy sokan...

"A körforgalom a forgalomszervezés egyik legkiválóbb találmánya,"
Az, csak nem kéne mindenhova építgetni, mert ha nem jól csinálják, ugyanúgy bedugul, mint bármilyen más kereszteződés.

ShunterAlhena 2014.10.17. 22:44:57

Oreg te nagyon kisebbsegi komplexusos vagy... a cikked kb 50%-a szol arrol, amirol a cime alapjan kellene, a masik egy embercsoport frocsogo es altalanosito pocskondiazasa. Pszichologushoz menj inkabb, ne korforgalomba...

Legvidámabb Balfasz 2014.10.20. 23:40:52

De most csak azért haraxol, mert te is része vagy annak az embercsoportnak?

bisop 2014.10.21. 11:27:11

Nagyon vicces, hogy megint megpróbáljuk feltalálni a csővégére a lyukat ! Máshol ez remekül működik, csak itt valahogy a forgalomtervezőket kirázza a hideg tőle (lehet, hogy a költségek miatt).... Úgy hívják, hogy alagút, meg felüljáró. A belvárosban tényleg otromba egy felüljárót építeni (Nyugati, Baross tér), de az említett helyen, pont elférne.....

sanzelizé 2014.10.21. 13:39:09

@Legvidámabb Balfasz: A parizsi Diadaliv korul kb. 9 savos a korforgalom! A behajtok lampaval szabalyozva. Meger egy gugli map rapillantast :). Erdekes, nagyon ritkan tortenik baleset, azt is altalaban turista okozza/szenvedi el. Parizsi baratom bevitte a nejet mikor az kezhezkapta a jogsijat. Gyakorolj asszony. Nem is problema a kozlekedes neki! Kovetkezoben irnal egy posztot a balra-hatra-ketkocsi koze cimu parkolasi manoverrol ? :)

sanzelizé 2014.10.21. 13:40:05

@Legvidámabb Balfasz: Bocsanat kimaradt, hogy nincs felfestve sav...

hozé bubó 2014.10.21. 14:53:10

amikor megláttam nem hittem el, semmi baj nem volt a kétsávossal, azért akadozott csak mert nem használták+nem indexeltek a gyökerek, de ezt már megszokhatta az ember. a kommenteket olvasva viszont....húúúbazmeg....ezeknek az embereknek tényleg nem kell kétsávos, egysávos, de az is lámpával, de nem visszaszámlálóssal.
holttér??? hogy a faszban előz meg valaki a külső hosszabb íven? jobbról éppen mérlegálással indul max valaki gyök 2, de ha indexel kivágódsz akkor majd szúr egy 3mm féket és viszlát. én az M0 felől rendszeresen járok erre melóból békás felé a legnagyobb dugóban, de fel sem merültek ilyen problémák mint itt egyeseknek....az érdi körforgót kellene itt is kigolyózni (kellett volna) akkor nem lehetne szarakodni.
A cikkben egyéb említett birkaságokkal is teljesen egyetértek.

bbnet1 2014.10.22. 10:30:52

Én is naponta járok arra. És én is mindig behúzódom és örülök, ha Szentendre felől valaki ezt kihasználva be tud jönni.
DE többször előfordult, hogy értetlenségbe fulladt a dolog, mert a külső sávba nem tudtam kimenni és ezekre nem megoldás az, hogy a külső sávban lévőnek van elsőbbsége.
Korábban többen felsorolták azokat a helyzeteket, amik ide vezethetnek. Nem az a jellemző probléma, hogy a külső sávban úgy gyorsít valaki, hogy engem megakadályoz. Inkább az, ha a külső sávban belassul a forgalom és én az előrébb lévő miatt nem tudok kimenni, lassítok, ezáltal a külső sáv következő autója elé már nem férek be.
Vagy:
A Szentendre felől jövő - az általam biztosított helyre pályázva - bejön a körforgalomba, de az Auchan felőli is látja, hogy itt van hely, tehát be akar jönni ott, ahol nekem már ki kell mennem.

Tehát: Ha mindenki "rendesen" behúzódna a belső sávba, akkor meghalna a rendszer, mert a külsőbe is jönnének folyamatosan és - a magyar mentalitást ismerve nem engedékenyen - egyet innen, egyet onnan alapon összefésülve - váltanánk sávot, hanem értetlenkedés lenne, hogy kinek van elsőbbsége: aki kifelé akar sávot váltani, vagy aki befelé ?

És ehhez kicsi az a 6 méteres táv.

bbnet1 2014.10.22. 11:13:49

Arról nem beszélve, hogy, ha komplexebben vizsgálnák a dolgot, a körforgalmat tehermentesíteni lehetne, ha a felüljáró után a belső sávjából a hídra vissza lehetne fordulni még a Hadrianus utcai csomópont előtt.
Reggelente Budapestről kifelé elenyésző a forgalom. A meglévő lámpa megfelelő átállításával akár a teljes belső sávot egy másik lámpával szabályozott visszaforduló sávvá lehetne alakítani.

Vagy most az átalakításkor kellett volna. De ezt direkt megszüntették, ahelyett, hogy hosszabb kanyarodósávval (Esetleg kettővel) legalizálták volna ezt a módszert.
Gyakorlatilag a közlekedők "megmutatják", hogy mi lenne a jó megoldás. Sokan még a dupla záróvonal ellenére is visszafordulnak, mert egyszerűen logikusabb, mint a körforgalomra várni.

Most az átalakítás után a balra kanyarodók sokasága miatt hosszabb kanyarodósávra lenne szükség. Ezt az értelmes autós tömeg megoldja balra húzódással, kvázi 3 sávossá bővítve az utat. Tehát, így kellene kialakítani.

bbnet1 2014.10.27. 10:44:26

Előző hozzászólásomat olvasta valamelyik döntéshozó, akinek a haverja cégénél biztos megmaradt egy adag beton-elválasztó elem.
Holnap elkezdik betonnal erősíteni a dupla záróvonalat.
Valószínűleg ezt gondolják magukban: "Lóf..zt akartok itt közlekedni. Majd mi megmutatjuk, hogy ki az úr."
Addig addig korlátozgatnak, amíg végül az egyetlen "logikus" lépésük az marad, ha felrobbantják a hidat. Hiszen akkor megszűnik a probléma :)

A lényeg, hogy NEHOGY FIGYELEMBE VEGYÉK, MI LENNE JÓ AZ AUTÓSOKNAK! És ezért fizetést is kapnak. A mi adónkból. Gratulálok.

Legvidámabb Balfasz 2014.10.30. 21:44:56

@sanzelizé: Dehát ha nincs felfestve sáv, akkor az nem is kilencsávos, hanem egy, és különben se elég nagy az a Diadalív egy egysávosnál nagyobb körforgalom kialakításához! :) Olvasd el a kommenteket, meglátod. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.29. 07:22:37

Ez a csomópont már vagy 20 éve egy istenverése hely, mióta kitelepült oda az első bevásárlóközpont .Aszittem, hogy manapság már rendesen működik, de úgy látszik nem.Szerencsére már ritkán kell arra járnom.Talán a turbó-körforgalom lehetne megoldás, ami max a második kijáratnál kidobja a külsőben haladót.Ha más nem, záróvonal helyett/mellett betonfallal megoldani.Akkor szerintem működhetne.De lehet, hogy eleve sokkal nagyobb átmérőben kellett volna megcsinálni az egész karikát.

delspam 2015.07.28. 08:34:21

A blog címe is sokat mond, nem is vártam más.
Nem a magyarok sajátossága ez a probléma. A csomópont egy katasztrófa ez igaz, de ilyen kis íven (és ez a fő gond ezzel a körforgalommal), ilyen forgalom mellett nem oldható meg biztonságosan a sávválás.
Ez az egész körforgalmas mizéria sajnos a ló túlsó oldalára esett át, mivel olyan helyekre is ilyeneket telepítenek ahol semmi szükség nincs rá, vagy jobb megoldás kellene.

Pár évvel ezelőtt láttam egy kisfilmet egy magyar srácról aki kitalálta, hogy a körforgalmakat úgy kellene megépíteni, hogy a kihajtókat a középponthoz legközelebb eső sávban felüljáróval oldanák meg. Vagyis mindenki kénytelen besorolni, aki ki akar jutni, de mivel a besorolás (és nem kisorolás) a sofőr oldal felé zajlik ezért könnyebben, gyorsabban végrehajtható.
A megoldás csak ennél jóval nagyobb területű körforgalomnál ad megoldást sajnos, mivel a felüljárók több helyet igényelnek, és a belső kör sem lehet nagyon kicsi.
süti beállítások módosítása